Często zadawane pytania i odpowiedzi na nie:

 

Dla kogo jest konwersja na napęd elektryczny?

 

Jest to rozwiązanie wybierane przede wszystkim przez właścicieli klasycznych, ale także wszelkich nietypowych, nietuzinkowych samochodów.
Jako, że konwersja na elektryczność jest dość dużą zmianą konstrukcji pojazdu i daje możliwości pełnego dopasowania do potrzeb jest to rozwiązanie raczej dla osób, które miały już kontakt z elektromobilnością lub modyfikacjami samochodów.

 

Jakie auto najlepiej wybrać do konwersji?

 

Najlepiej takie, którym właściciel będzie chciał jeździć przez dłuższy czas. W zależności od budowy niektóre samochody będą wymagały więcej pracy niż inne.
W przypadku klasyków dzięki zmianie napędu na elektryczny zyskuje się dobrą dynamikę jazdy, bezawaryjność, możliwość użytkowania samochodu we współczesnym ruchu a co najważniejsze możliwość ciągłego cieszenia się ulubionym wzornictwem samochodu. W większości przypadków cała operacja jest odwracalna i nie powoduje trwałych zmian pojazdu.

 

Czy są jakieś samochody, które nie nadają się do konwersji?

 

Z technicznego punktu widzenia możliwa jest konwersja prawie każdego pojazdu. Współczesne samochody w większości nie są preferowaną bazą do takiego projektu ze względu na konieczność integracji CAN i większego nakładu pracy, jaki potencjalnie musiałby być poniesiony ze względu na samą konstrukcje pojazdu.

 

Czy jest możliwa konwersja auta dostawczego lub pick-up’a?

 

Tak, jest to możliwe. Należy jednak wziąć pod uwagę, że zużycie energii w dużych samochodach jest znacznie większe, w związku, z czym konieczny byłby montaż akumulatorów o dużo większej pojemności a to zwiększa koszt.

 

Jaki zasięg może mieć samochód po konwersji?

 

Zasięg zależy od budżetu, dostępnego miejsca, które można zaadoptować na akumulatory i dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu. Zazwyczaj jest to przedział z zakresu 100 – 200 km.
W bardziej zaawansowanych projektach możliwe jest oczywiście osiągnięcie większych zasięgów oraz integracja szybkiego ładowania CHAdeMO.

 

Jak wykonuje się konwersję na napęd elektryczny?

 

Przede wszystkim ustalane są parametry i dostępne rozwiązania. Następnie demontowany jest silnik spalinowy z akcesoriami, projektowane są części montażowe, skrzynie na akumulatory i elementy przeniesienia napędu. W kolejnym kroku następuje montaż mechaniczny i podłączenie elektryczne. Na koniec zostaje kwestia formalności związanych z aktualizacją danych do dowodu rejestracyjnego.

 

Czym różni się jazda samochodem elektrycznym po konwersji?

 

Co najważniejsze – silnik elektryczny reaguje natychmiastowo na polecenia użytkownika, zatem samochód przyspiesza bezzwłocznie. Poza tym łatwością prowadzenia – nie trzeba wciskać sprzęgła przy ruszaniu ani zmieniać biegów.

 

Jaki jest koszt konwersji na napęd elektryczny?

 

Każdy projekt musi być wyceniony indywidualnie ze względu na bardzo szerokie spektrum możliwości i potencjalnych potrzeb użytkownika.
Pamiętać należy, że są to zaawansowane modyfikacje samochodu i proces taki może zająć nawet kilkaset roboczogodzin. Oczywiste jest więc, że pod względem kosztów nie będzie to alternatywa dla instalacji LPG.
W ogólności można przyjąć, że koszt dobrej jakości części do konwersji zaczyna się od około 45’000pln. Do tego dochodzi koszt usługi, potencjalnych napraw samochodu i dokumentów potrzebnych do aktualizacji danych w dowodzie rejestracyjnym.

 

Czy możliwa jest konwersja częściowa?

 

Jeśli klient chciałby wykonać część prac we własnym zakresie, to jest to oczywiście możliwe. Po dokonaniu zakupu części zapewniamy pełne wsparcie, aby taki projekt zakończył się sukcesem.

 

Jaki jest czas dostępności części?

 

Części uniwersalne – ładowarki, silniki, akcesoria z reguły są dostępne dość szybko. W przypadku konieczności dorobienia części jest to kilka tygodni. Szczegóły są uzgadniane na bieżąco indywidualnie.

 

Jak wygląda kwestia jakości oferowanych podzespołów?

 

Oferowane są wyłącznie sprawdzone komponenty, które są używane w podobnych projektach na całym świecie. Każda część jest jakości porównywalnej do OEM lub czasem nawet lepszej niż OEM.

Najważniejsze – nie interesują nas i nie oferujemy rozwiązań najtańszych i niskiej jakości.